Skip to main content

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα

8η Διεθνής Συνάντηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον «Δρόμο του Μεταξιού»

10 Οκτώβριος 2018

Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) συμμετείχε στην 8η Διεθνή Συνάντηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον «Δρόμο του Μεταξιού» (8th UNWTO International Meeting on Silk Road Tourism) που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από τις 10 έως τις 12 Οκτωβρίου 2018.

Τον ΤΑP εκπροσώπησε η Διευθύντρια Επικοινωνίας για την Ελλάδα, Κατερίνα Μουζουράκη, που συμμετείχε στο πάνελ «Τουριστική ανάπτυξη μέσω διακρατικών συνεργασιών: Παραδείγματα καλών πρακτικών από το 'Δρόμο του Μεταξιού', και όχι μόνο».

Η Κατερίνα Μουζουράκη με τα υπόλοιπα μέλη του πάνελ. Από αριστερά: Kai Markus Xiong, αθλητής extreme sports και ακτιβιστής· Peter DeBrine, Κέντρο Παγκόσμιας Κληρονομιάς UNESCO· Patrick Fritz, Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού του ΟΗΕ· Nikolaus Lohmann, Earth TV· Ahmed Eiweida, Παγκόσμια Τράπεζα· Robert Travers, Σύμβουλος Τουρισμού.

Η κυρία Μουζουράκη παρουσίασε τα πολλαπλά οφέλη του έργου, καθώς τις πρωτοβουλίες του σε ό,τι αφορά την προαγωγή της συνδεσιμότητας και της ανάπτυξης. Διότι ως διακρατικός αγωγός που διασχίζει τρεις χώρες και συνδέει ποικίλες αγορές, ο ΤΑΡ φέρνει σημαντικά πλεονεκτήματα: ενισχύοντας τοπικές οικονομίες, αναβαθμίζοντας τοπικά συστήματα υποδομών, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη κλάδων με σημαντική δυναμική και αποτύπωμα, όπως ο Τουρισμός, και συμβάλλοντας επίσης στην επίτευξη των Στόχων του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (UN Sustainable Development Goals).

Στο βήμα, αναλύοντας πως "ένας διακρατικός αγωγός φυσικού αερίου μπορεί να επηρεάσει, να αλληλοεπιδράσει, και να συμβάλλει σε άλλους κομβικούς τομείς της οικονομίας».

Στο πλαίσιο αυτό, η παρουσίαση του ΤΑΡ εστίασε σε τέσσερις άξονες της κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού στις χώρες που τον φιλοξενούν, δηλαδή την Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία, για να τονίσει πώς το έργο «ενισχύει σημαντικά και με πολλούς τρόπους τις τοπικές οικονομίες», και συγκεκριμένα:  

  • την κατασκευή, αποκατάσταση ή/και αναβάθμιση υποδομών, όπως το πρόγραμμα αποκατάστασης δρόμων που υλοποιήθηκε στην Αλβανία και η χρήση των βορειοελλαδικών λιμανιών της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης για την παράδοση σωληναγωγών, εξοπλισμού και μηχανημάτων.
  • την πραγματοποίηση αρχαιολογικών εργασιών στο πλαίσιο της κατασκευής του αγωγού, χάρη στις οποίες ανασκάφηκαν πολλά και σημαντικά ευρήματα πολιτιστικής κληρονομιάς, συμβάλλοντας στην περαιτέρω αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. 
  • την υλοποίηση του εκτεταμένου προγράμματος Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επενδύσεων του ΤΑΡ, σε στενή συνεργασία με τις επηρεαζόμενες κοινότητες· μια επένδυση που ξεπερνά τα €55 εκατομμύρια στις φιλοξενούσες τον αγωγό χώρο, απαντά σε πραγματικές ανάγκες και υποστηρίζει την τοπική ανάπτυξη – όπως τα προγράμματα MENA και Ho.Ma. που υλοποιούνται στην Ιταλία.
  • η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών από τοπικούς εργολήπτες-αναδόχους και προμηθευτές, η οποία τους αποφέρει τόσο οικονομικά οφέλη, όσο και πολύτιμη τεχνογνωσία, ενώ παράλληλα δημιουργεί άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Εξάλλου, μέσω της συνεργασίας τους με το έργο, αρκετές επιχειρήσεις έχουν λάβει την απαραίτητη ενθάρρυνση και χρηματοδότηση για να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους. Για παράδειγμα: αυτό το ξενοδοχείο στις Σέρρες που χρησιμοποίησαν ο ΤΑΡ και η εργολήπτρια εταιρεία του για τη διαμονή των εργαζομένων τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.