Skip to main content

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα

Ο TAP Χρησιμοποιεί Ελικόπτερο για να Ελαχιστοποιηθεί το Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα κατά τη διάρκεια Μελέτης

16 Ιανουάριος 2017

 

Lecce, Ιταλία. Με στόχο να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος στη μεσογειακή μακκία -το χαρακτηριστικό δασικό οικοσύστημα κατά μήκος των ακτών της Νοτίου Ιταλίας- ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) χρησιμοποίησε ελικόπτερο κατά τη διάρκεια γεωτεχνικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε στο San Foca μεταξύ 13 και 19 Δεκεμβρίου 2016. Μετά από αυτήν και άλλες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στην παραλία του San Foca τον Οκτώβριο του 2016, ο TAP έχει πλέον ολοκληρώσει όλες τις γεωλογικές μελέτες που απαιτούνται για την κατασκευή της περίπου 1,5 χιλιομέτρου μικροσήραγγας, η οποία θα διασφαλίσει ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του αγωγού μειώνεται στο ελάχιστο και ότι τα έργα παρακάμπτουν την παραλία.

 

Η γεωτεχνική μελέτη πραγματοποιήθηκε με σκοπό τη συλλογή δεδομένων σχετικών με το στρωματογραφικό προφίλ του εδάφους και τον προσδιορισμό των συστατικών του. Αυτό απαιτούσε τη διάνοιξη μίας οπής δειγματοληψίας με διάμετρο περίπου 13 εκατοστά, σε βάθος 25 μέτρων. Η ομάδα συνέλεξε δείγματα από το έδαφος σε κάθε μέτρο, τα οποία αποκαλούσε «καρότα δειγματοληψίας» και τα οποία αποθηκεύονταν σε μια ειδική θήκη προτού αναλυθούν στο εργαστήριο.

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος της μεσογειακής μακκίας, το μηχάνημα γεώτρησης και ο εξοπλισμός μεταφερόντουσαν μέσω ελικοπτέρου (δείτε το βίντεο).

Μόλις ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες δειγματοληψίας, το περιβάλλον αποκαταστάθηκε πλήρως στην αρχική του κατάσταση και η οπή από τη γεώτρηση γεμίστηκε με πιστοποιημένο ασβεστόλιθο. Επιπλέον, σύμφωνα με τη δέσμευση του TAP να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρέμβαση κατά την κύρια τουριστική περίοδο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σε άλλες συναφείς δραστηριότητες στην ακτή, οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν κατά το μήνα Δεκέμβριο.

Ο TAP θα συνεχίσει να εργάζεται λαμβάνοντας κάθε μέριμνα για το έδαφος και περιορίζοντας κατά το δυνατόν περισσότερο τυχόν περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά μήκος της διαδρομής του έργου.