Skip to main content

Επιστροφή στη πλήρη λίστα με τα νέα

Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου έχει ολοκληρωθεί κατά τα δύο τρίτα

15 Φεβρουάριος 2018

Μπάαρ, Ελβετία. Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου έχει ολοκληρωθεί κατά τα δύο τρίτα – εξέλιξη που αφορά σε όλα τα πεδία μελέτης, προμήθειας και κατασκευής, ανακοίνωσε ο Γενικός Διευθυντής του Έργου, Luca Schieppati, στο 4ο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν. 

Στην εκδήλωση κορυφής που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του κ. Ilham Aliyev, Προέδρου της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν, συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για την Ενεργειακή Ένωση, κ. Maroš Šefčovič, καθώς και υπουργοί και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από τις φιλοξενούσες τον ΤΑΡ χώρες, και όχι μόνο. Οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν τη σημαντική συμβολή του ΤΑΡ στη διαφοροποίηση και εξασφάλιση του ενεργειακού μείγματος της Ευρώπης, και επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους σε ό,τι αφορά την έγκαιρη υλοποίηση του έργου.

Ο κ. Schieppati παρουσίασε την πρόοδο και τα επιτεύγματα του ΤΑΡ μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2018, ως εξής:

  • Ο TAP συνεχίζει να αποδίδει εξαιρετικά σε ό,τι αφορά τους τομείς της υγείας και της ασφάλειας στις δραστηριότητές του στην Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία. Συνολικά, οι κατά τόπους ομάδες του ΤΑΡ έχουν εργαστεί περισσότερες από 23 εκατ. εργατο-ώρες και έχουν οδηγήσει περί τα 65 εκατ. χιλιόμετρα χωρίς να σημειωθεί σοβαρό περιστατικό.
  • Οι εργολήπτριες εταιρείες-ανάδοχοι του TAP έχουν καθαρίσει και διαμορφώσει περίπου 92% της όδευσης του αγωγού στην Ελλάδα και την Αλβανία (700χλμ από τα συνολικά 765χλμ.). Επίσης, πάνω από το 67% των συγκολλημένων σωληναγωγών έχουν ήδη τοποθετηθεί στο έδαφος (και καλυφθεί με χώμα), ενώ σχεδόν 400χλμ. (πάνω από το 51%) βρίσκονται σε διαδικασία αποκατάστασης.
  • Στην Ιταλία, τα έργα συνεχίζονται στην περιοχή του μικρο-τούνελ: έπειτα από την ολοκλήρωση του προσωρινού δρόμου πρόσβασης και την προετοιμασία της περιοχής, τη στιγμή αυτή προχωρά η εκσκαφή του ορύγματος για το μικρο-τούνελ.
  • Και οι 55.000 σωληναγωγοί που θα χρησιμοποιηθούν στο έργο έχουν παραδοθεί στην Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία.
  • Περισσότεροι από 5.800 άνθρωποι εργάζονται για το έργο και στις τρεις φιλοξενούσες τον αγωγό χώρες – με πάνω από το 85% των οποίων να προέρχεται από τον τοπικό πληθυσμό.
  • Ο ΤΑΡ έχει υλοποιήσει μεγάλο εύρος κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων στις κοινότητες κατά μήκος της όδευσής του. Συνολικά, ο ΤΑΡ θα επενδύσει περισσότερα από €55 εκατ. σε τέτοιου είδους επενδύσεις στην Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία.

 

Ο Πρόεδρος του TAP, Walter Peeraer, δήλωσε σχετικά: «Παράλληλα με τις κατασκευαστικές εργασίες, εστιάζουμε επίσης στην εμπορική και λειτουργική μας ετοιμότητα, εξασφαλίζοντας ότι ο ΤΑΡ θα προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες, καθώς και την αντίστοιχη ευελιξία, στους πελάτες του».

«Επιβεβαιώνω με ιδιαίτερη χαρά ότι, σχεδόν δύο χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής, το έργο παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος. Επωφελούμενοι από τη συνεχιζόμενη στήριξη όλων των ενδιαφερομένων μερών, είμαστε πεπεισμένοι ότι ο ΤΑΡ θα είναι λειτουργικός στις αρχές του 2020, μεταφέροντας τις απαραίτητες προμήθειες φυσικού αερίου, ώστε να υποστηριχθεί η μετάβαση της Ευρώπης σε ένα πιο ασφαλές, διαφοροποιημένο και βιώσιμο ενεργειακό μείγμα», πρόσθεσε.

Ο ΤΑΡ έχει δεσμευθεί να παραδώσει με υπευθυνότητα ένα υψηλού επιπέδου έργο κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού στην Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία. Και συνεχίζουμε να δουλεύουμε ώστε να ολοκληρώσουμε το στρατηγικό αυτό έργο με ασφάλεια, αποφεύγοντας ή ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις φιλοξενούσες κοινότητες.

 

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένονται το 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Για ερωτήσεις από εκπροσώπους ΜΜΕ: media_gr@tap-ag.com

Περισσότερες πληροφορίες για τον TAPwww.tap-ag.gr | www.twitter.com/tap_pipeline