Skip to main content

Επιστροφή στη πλήρη λίστα με τα νέα

Η κατασκευή του ΤΑΡ δεν επηρεάζει την υλοποίηση του δικτύου αποχέτευσης του Δήμου Δοξάτου

28 Νοέμβριος 2016

Ελλάδα. Σχετικά με το μελλοντικό δίκτυο αποχέτευσης που επιθυμεί να υλοποιήσει ο Δήμος Δοξάτου, ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου – TAP ενημερώνει ότι η κατασκευή του αγωγού δεν επηρεάζει την υλοποίηση του, καθώς τα δύο συστήματα διασταυρώνονται σε μία μόνο θέση του εκτεταμένου δικτύου τους, εντός της επαρχιακής οδού Δράμας-Νικισιανής.Σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, έχει προβλεφθεί ώστε το τμήμα του αγωγού να διέρχεται κάθετα κάτω από τον αποχετευτικό αγωγό, με την καθαρή απόσταση μεταξύ τους να ανέρχεται στα 155 εκατοστά. Πρόκειται για επαρκέστατη απόσταση που αφήνει ανεπηρέαστη τόσο την επιφάνεια της επαρχιακής οδού, όσο και τον αγωγό αποχέτευσης, δεδομένου ότι η μέθοδος διέλευσης που έχει επιλεγεί για τον ΤΑΡ είναι η Οριζόντια Διάτρηση άνευ ορύγματος. Η διασταύρωση υπόγειων υποδομών είναι άλλωστε κοινή πρακτική, όπως ήδη συμβαίνει με το υφιστάμενο δίκτυο υπόγειων αγωγών του ΔΕΣΦΑ και άλλα υπόγεια δίκτυα.

Σε ότι αφορά στους περιορισμούς δόμησης, ο ΤΑΡ εφαρμόζει συγκεκριμένους περιορισμούς δόμησης σε μία ζώνη συνολικού πλάτους 40 μ. κατά μήκος του αγωγού, δηλαδή 20 μ. σε κάθε πλευρά του, βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Εκτός αυτού, είναι επίσης πιθανό να ισχύσει περιορισμός ως προς τον επιτρεπόμενο αριθμό κτηρίων σε διάδρομο πλάτους 400 μ. κατά μήκος του αγωγού, δηλαδή 200 μ. σε κάθε πλευρά του, βάσει της κείμενης νομοθεσίας για την Υγεία και την Ασφάλεια. 

Βασικές προτεραιότητες του ΤΑΡ αποτελούν η υγεία και η ασφάλεια, και η καλή γειτονία με τις τοπικές κοινότητες που βρίσκονται κατά μήκος της όδευσης του αγωγού. Για το λόγο αυτό, ο ΤΑΡ υιοθετεί τα πιο αυστηρά πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές του εξωτερικού ώστε να επιτευχθούν τα υψηλότερα επίπεδα διασφάλισης και προστασίας, και ο ελάχιστος δυνατός αντίκτυπος στις επηρεαζόμενες από την υλοποίηση του αγωγού περιοχές. Στο πλαίσιο αυτό, η όδευση του TAP στην Ελλάδα σχεδιάστηκε με βάση το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο και σε πλήρη συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα κατόπιν διεξαγωγής μιας εκ των πιο εκτενών Μελετών Περιβαλλοντικών & Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ) που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ελλάδα, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες από περισσότερες από 25 ελληνικές εταιρείες, και έχοντας ενσωματώσει τις παρατηρήσεις που προέκυψαν από την εκτεταμένη διαδικασία διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες.

 

ΤΕΛΟΣ​

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Για ερωτήσεις από εκπροσώπους ΜΜΕ: media_gr@tap-ag.com

Περισσότερες πληροφορίες για τον TAPwww.tap-ag.gr | www.twitter.com/tap_pipeline