Skip to main content

Επιστροφή στη πλήρη λίστα με τα νέα

Ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις σωληναγωγών του ΤΑΡ σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία

16 Οκτώβριος 2017

Μπάαρ, Ελβετία. Στις 10 Οκτωβρίου 2017 έφτασε στη Θεσσαλονίκη η τελευταία αποστολή χαλύβδινων σωληναγωγών για τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP AG) που σήμανε την ολοκλήρωση και τελική παράδοση όλων των σωληναγωγών προς τις χώρες που φιλοξενούν τον αγωγό.

 

Η μεταφορά των 55.000 σωληναγωγών και γωνιών πραγματοποιήθηκε σε διάστημα ενάμιση χρόνου περίπου. Οι πρώτοι σωληναγωγοί κατέφθασαν στο Δυρράχιο τον Απρίλιο του 2016, ενώ οι παραδόσεις στην Ελλάδα ξεκίνησαν ένα μήνα αργότερα, τον Μάιο του 2016.

  • Περίπου 55.000 σωληναγωγοί χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του TAP (32,000 στην Ελλάδα· 13.000 στην Αλβανία· 9.150 για το υποθαλάσσιο τμήμα· και 670 στην Ιταλία)
  • Το βάρος όλων αυτών των σωλήνων φτάνει τους 520.000 τόνους: όσο περίπου ζυγίζουν 71 πύργοι του Eiffel.
  • Το βάρος ενός μόνο σωληναγωγού μήκους 18 μέτρων κυμαίνεται μεταξύ 9,3 και 16,3 τόνων – αναλόγως του πάχους των τοιχωμάτων του.
  • Οι σωληναγωγοί μεταφέρθηκαν στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής σε 79 θαλάσσια φορτία διαφόρων μεγεθών και με 158 δρομολόγια τρένου εντός Ελλάδας. Η διαδικασία εκφόρτωσης στα μεγαλύτερα πλοία διαρκούσε κατά μέσον όρο περί τις 5 μέρες.
  • Τους σωληναγωγούς κατασκεύασε η ελληνική Σωληνουργεία Κορίνθου και η γερμανική Salzgitter Mannesmann International

Ο John Haynes, Διευθυντής Τεχνικού Σχεδιασμού του TAP, σημείωσε σχετικά: «Πρόκειται για ένα ακόμη ορόσημο στην πορεία της επιτυχούς υλοποίησης του έργου. Το σύνολο της εφοδιαστικής διαδικασίας παράδοσης πραγματοποιήθηκε εντός χρονοδιαγράμματος και με τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας. Δεδομένου ότι κάθε σωλήνας έχει ανυψωθεί κατά προσέγγιση επτά φορές από την κατασκευή του στα εργοστάσια έως την άφιξή του στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής του ΤΑΡ, είμαστε περήφανοι που αυτή η τεράστια επιχείρηση ολοκληρώθηκε χωρίς να σημειωθεί κανένα συμβάν ασφαλείας στις φιλοξενούσες χώρες. Θα ήθελα να ευχαριστώ τις εργολήπτριες εταιρείες του ΤΑΡ και τους υπεργολάβους τους που ανέλαβαν την αποστολή, εκφόρτωση και μεταφορά των σωληναγωγών για τον επαγγελματισμό, τη σκληρή δουλειά και τη δέσμευσή τους σε ό,τι αφορά την ασφάλεια».

Από τους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής, οι σωληναγωγοί μεταφέρονται σε τοπικά σημεία αποθήκευσης κοντά στα εργοτάξια, κατά μήκος της όδευσης του αγωγού.

 

ΤΕΛΟΣ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένονται το 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Για ερωτήσεις από εκπροσώπους ΜΜΕ: media_gr@tap-ag.com

Περισσότερες πληροφορίες για τον TAPwww.tap-ag.gr | www.twitter.com/tap_pipeline