Skip to main content

Κατασκευή του Αγωγού στην Ιταλία

Κοντά τις ακτές της Ιταλίας, προς το τέλος του ιταλικού υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού μήκους 25 χλμ. το οποίο θα διατρέχει την Αδριατική, ο αγωγός θα διέρχεται μέσω ειδικά κατασκευασμένης μικροσήραγγας μήκους 1,5 χλμ., στην οποία θα εισέλθει σε βάθος 25 μέτρων. 

Με τον τρόπο αυτόν διασφαλίζεται ότι ο αγωγός δεν θα επηρεάσει τα τοπικά υποθαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας και τη χερσαία μεσογειακή μακκία βλάστηση. Ο αγωγός δεν θα είναι ορατός από την ακτή, ενώ θα είναι καλυμμένος καθ’ όλο το μήκος της διαδρομής του.

Το συνολικό μήκος του χερσαίου τμήματος του αγωγού στην Ιταλία θα είναι περίπου 8 χλμ. Προβλέπεται ένας σταθμός προσγειάλωσης και τερματικός σταθμός παραλαβής στον δήμο του Melendugno, σε απόσταση 8,2 χλμ. από την ακτή και από προστατευόμενες περιοχές.

Ο τερματικός σταθμός παραλαβής θα είναι το κέντρο παρακολούθησης και ελέγχου του TAP. Ο τερματικός σταθμός, ο οποίος εκτιμάται ότι θα απασχολεί 32 άτομα προσωπικό, θα καταλαμβάνει έκταση 12 εκταρίων και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εντάσσεται αρμονικά στο περιβάλλον τοπίο και να έχει περιορισμένο αισθητικό αντίκτυπο. Κατόπιν διαβουλεύσεων με ενδιαφερόμενα μέρη της περιοχής, το μέγεθος του τερματικού σταθμού παραλαβής μειώθηκε κατά 40%.

Χρησιμοποιώντας ηλεκτρικούς λέβητες για να ζεσταίνει το φυσικό αέριο και να διευκολύνει τη ροή του, ο τερματικός σταθμός παραλαβής θα έχει μηδενικές εκπομπές υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας, με εξαίρεση τις περιπτώσεις διακοπής της ροής ή απότομης διακύμανσης της πίεσης στο δίκτυο της Snam Rete Gas.

Στη χειρότερη περίπτωση, ο τερματικός σταθμός παραλαβής θα παράγει εκπομπές σε λιγότερο από το 2% του ετήσιου χρόνου λειτουργίας του.

Το σημείο σύνδεσης με το σύστημα της Snam Rete Gas θα βρίσκεται στην περίφραξη των εγκαταστάσεων του TAP.

Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας πως όλοι οι αριθμοί που αναφέρονται στο κείμενο είναι εκτιμήσεις που μπορεί να μεταβληθούν κατά την ανάπτυξη του έργου.